جستجو

• 2643

سال 90 دو سفر زمینی به آنتالیا داشتیم یکی از آنها در نوروز و دیگری در اواخر شهریور 1390 انجام شد که به خاطر شباهتهایشان هر دو را میخواهم در کنار هم بنویسم .

سفر نوروزی سال 90 به ترکیه

70 کیلومتر بعد از شهر Demre به شهر کاش رسیدیم جاده اصلی از کنار شهر میگذرد اما برای تجدید خاطرات اولین سفر زمینی دور ترکیه مان وارد این شهر کوچک و زیبا شدیم. شهری ساحلی زیبا و توریستی که اکثر خانه ها بر روی شیب تپه و کوههای مشرف به ساحل ساخته شده است.چند سال پیش بر روی تابلوی ورودی این شهر جمعیت آن 6000 نفر نوشته شده بود اما اینبار 9500 نفر شده بود. بازار صنایع دستی و تابوتهای تراشیده شده از سنگ از آثار دیدنی این شهر است.

شهر کاش، مابین آنتالیا و مارماریس

مارماریس = همه چی آرومه...

نزدیک نهار به مارماریس رسیدیم. تپه های مشرف به مارماریس خیلی زیبا و سرسبز بود و ماشینهای راهسازی در حال تعریض جاده بودند. ایام نوروز توریست چندانی در شهر وجود نداشت و خیابانها فاقد شور و شوق بود. بعد از پرس و جو از چند هتل تاپ در شهر و اطراف متوجه شدیم که تقریبا همه آنها یا تعطیل بودند یا در حال تعمیرات. در نهایت هتل گراند ایدل 5 ستاره را در داخل شهر گرفتیم با شام و صبحانه شبی 230 لیر.

خلوتی شهر مارماریس در ایام نوروز

عصر کمی داخل شهر گردش کردیم و بجز چند فروشگاه زنجیره ای و یک راسته بازار که مغازه هایش بیشتر بسته بودند جایی پیدا نکردیم. آخر شهر مارماریس، بعد از 10 کیلومتر و دور زدن خلیج مقابل شهر به یک شهر کوچک دیگر رسیدیم به نام ایچملر که تمام  خانه ها و مغازه های خیابانهای اصلی آن یک یا دو طبقه بودند. و به نظرم خیلی تمیز و زیبا رسید دنبال بازار شهر به یک آقای مسن و قد بلند انگلیسی برخوردیم که میگفت برای چند روز امده اما یکسال است در این شهر اقامت کرده. و گفت که الان فصل توریست نیست و اکثر جاها تعطیلند. از ظاهر این شهر خوشم آمد حتما یک روز در ایام تابستان به آنجا خواهم رفت. با این تفاصیل تصمیم گرفتیم فردا به آنتالیا برگردیم. شهری که همیشه زنده و پر رونق است.

خاطره شیرینی که از مارماریس بخاطر دارم مربوط به غذای هتل است .شام هتل گراند ایده بسیار رویائی بود. چون میهمانان کم بودند غذا بصورت سفارشی و با تشریفات کامل سرو میشد. ما از روی منو دو نوع غذا سفارش دادیم و چند نفر گارسون بر روی چرخ و طی چند مرحله استارتر ، غذای اصلی و بعد دسر برایمان آوردند. و طی این مراحل هر وقت لیوانی خالی میشد سریع پر میکردند. انصافا غذایشان خیلی خوشمزه بود استیکی که در این هتل خوردیم هیج جایی دیگر تجربه نکرده ام.

هتل گرانده ایدل - شهر مارماریس - در ایام نوروز شبی 230 لیر

آنتالیا بدون شک زیباترین مکان در دنیاست

فردا صبح بعد از صرف صبحانه، مارماریس را به مقصد آنتالیا ترک کردیم. اینبار از فتحیه به بعد مسیر کورکوتلی را به سمت آنتالیا انتخاب کردیم. جاده کیفیتش بد نبود. راهمان کوتاهتر هم میشد. با نزدیک شدن به آنتالیا حس خوبی به ما دست میداد این شهر در تمام فصول سال زنده و پر جنب و جوش بود با این شهر احساس صمیمیت میکردیم و مثل خانه خود در آن راحت بودیم. از شمال آنتالیا وارد شهر شدیم آبشار و صورتک بزرگی از آتاتورک در تپه مشرف به شهر وجود داشت. که در زیر آن جمله ای به امضاء آتاتورک وجود داشت با این مضمون :            "  hic suphesiz ki antalya, dunyanin en guzel yeridir"

"آنتالیا بدون شک زیباترین مکان در دنیاست". البته من ترکی بلد نیستم و با گوگل ترانسلیت آنرا ترجمه کرده ام.

صورتک بزرگی از آتاتورک در تپه مشرف به شهر آنتالیا

بعد از گردشی در شهر و خرید، برای تنوع تصمیم گرفتیم برای گرفتن هتل به اطراف شهر سیده و ماناوگیت برویم. فاصله این منطقه تا آنتالیا 90 کیلومتر است و بزرگراه آنتالیا به آلانیا هم پر از چراغ قرمز است و این موضوع باعث میشود که رسیدن به مرکز شهر حدود 1.5 ساعت طول بکشد. در اطراف این منطقه دنبال هتل میگشتیم و مردد بودیم که کدامیک را انتخاب کنیم از یک آقا که در یک آژانس تورگزار کار میکرد راهنمایی خواستم او دو هتل را به عنوان بهترین هتل منطقه پیشنهاد کرد یکی هتل گراند استون و دیگری هتل گراند آکوا. که ما دومی را انتخاب کردیم.

هتل پنج ستاره تاپ گراند آکوا، بصورت یک دهکده توریستی بود با ساختمانهای مجزای چهار طبقه، که هر کدام ورودی مستقلی داشتند. طبق نقشه ای که به ما داده شد این مجموعه از دو هتل و یک پارک آبی مفصل تشکیل شده بود که در ایام نوروز آن دو بخش فعال نبودند. تمام مهمانهای هتل آلمانی بودند. سرویس دهی هتل هم بسیار باکیفیت و عالی. جمعا سه شب در این هتل اقامت کردیم. هر شب 230 لیر.

محوطه هتل گراند آکوا

گروه نمایش و سرگرمی هتل حدود 10 نفر بودند که با چند تا از آنها دوست شدیم. که سه تایشان دختران هلندی و آلمانی بودند. که  فقط یکیشان بنام "ایوی" انگلیسی بلد بود و حرفهایمان را برای بقیه ترجمه میکرد.

سفر شهریور  90 به ترکیه

ما بمدت 6 شب در هتل گراند سیده ماندیم اتاق دو نفره، هر شب 340 لیر. البته ابتدا برای  3 شب اتاق رزرو شد، اما بعد از دیدن برنامه ها و کیفیت بالای هتل 3 شب دیگر تمدید کردیم.

استخر موج ساز پارک آبی هتل گراند سیده

در این هتل فقط آلمانی زبانها اقامت داشتند مثل هلندیها، آلمانیها، سوئیسیها، بلژیکیها.. هر چند برقراری ارتباط با آنها از نظر زبانی سخت بود اما نظم و احترام به حریم خصوصی دیگران در بین آنها، مثال زدنی بود. کارکنان هتل همه زبان آلمانی و معدودیشان انگلیسی را بلد بودند در بین گروه نمایش هتل، چند تا دختر هلندی و آلمانی بودند که در سفر نوروزیمان با آنها در هتل مجاور یعنی هتل گراند آکوا آشنا شده بودیم یکی از آنها بنام "ایوین" انگلیسی بلد بود . بعد از شش ماه در شهریور ماه وقتی مجددا با آنها روبرو شدیم با استقبال گرمی از سوی آنها مواجه شدیم بطوری که در کل طول اقامتمان اصلا احساس غربت نمیکردیم.

گروه نمایش پر تعداد هتل گراند سیده

نسبت به ایام نوروز سرویس دهی هتل خیلی بهتر شده بود و برنامه های سرگرم کننده و نمایشها بقدری متنوع بود که به سختی از آنها دل میکندیم و تا داخل شهر میرفتیم. این هتل از نظر بچه ها کاملا ایده آل بود مینی کلوب هتل،پارک آبی و نمایشها آنقدر بچه ما را سرگرم میکرد که هر شب نگران تعداد روزهای باقیمانده اقامتمان در آنجا بود.

برنامه دنس بچه ها که هر شب "ایوی" برای بچه ها اجرا میکرد

دو هتل گراند آکوا و گراند سیده تحت مدیریت واحد Sezur Group قرار دارد. دو هتل یک پارک آبی زیبا هم بنام "آمازون ورلد" دارند که واقعا عالی بود.

هتل گراند سیده

تذکر: خواننده این نوشته ها ممکن است تجربیات متفاوتی از نگارنده داشته باشد.

+ محمد ; ٦:٥٥ ‎ب.ظ ; یکشنبه ۱٦ بهمن ۱۳٩٠
منبع

اخبار تکنولوژی - اسکریپت - گنج یاب - فلزیاب - انجمن تخصصی وبمستران - دانلود موزیک - جستجوگر فارسی - فلزیاب گنج یاب - اسکریپت فارسی - دانلود اسکریپت - قالب وردپرس - افزونه وردپرس - تبلیغ در اینترنت - امید صمدبین